Monday 15 November 2010

Vem är jag?



Jag kan vara otroligt energiskt glad men också väldigt ledsen. Älskar allt eller ingenting, finner det svårt med de gråa zonerna i livet. Blir ofta väldigt engagerad i något, får en idé och pratar bara om just det i cirka en månad tills jag tröttnat, glömmer och hittar något annat att göra till 100%. Jag älskar att fika och tycker det är rätt så tråkigt att laga mat. Jag kan vara både framåt och blyg, beroende på situation. Uttråkad är något jag blir ganska fort, rastlös känner jag mig relativt ofta. Kaffe kan jag inte leva utan. Alkohol har jag inte rört på över tre år.

Jag tänker en snutta för mycket. Dagdrömmer gör jag desto mer. Jag har en särskild plats där ingen kan nå mig. Ibland kan jag vara så långt borta att minuter, ja till och med timmar passerar tills jag vaknar upp och inte riktigt veta var jag har varit. Reflekterar, analyserar - ifrågasätter och vänder upp och ner på saker. Det är roligt. Älskar att reflektera över mitt eget beteende och mina egna känslor.

När jag fikar så älskar jag att fnittra med mina vänner. Mina älskade vänner står mig väldigt varmt om hjärtat. De flesta av dem är faktiskt svenska - trots att jag bor i utlandet. Eftersom jag fikar mycket så springer jag en hel del också, och cyklar. När jag var liten var jag rädd för sport och hatade gympan. Nu älskar jag att känna mig stark och frisk, men gör det helst på egen hand.

Bor gör jag i en lägenhet i sydöstra London. Ett stort kök, vardagsrum, sovrum och kontor har jag och min älskade engelsman Reuben som jag gifter mig med Juni 2011. Han är den bästa killen jag någonsin har träffat och jag känner mig lyckligt lottad varje dag. Relationer är det svåraste jag vet vet med med Reuben är det ganska lätt!
Jobbar gör jag inom mental health, har under den här hösten fokuserat på min egen hälsa och har därför tagit det lugnt med min egen grej Go Love Yourself men vi kommer igång efter jul igen.

Jag är envis som en tjur och ganska slarvig. Ganska mycket av en lillasyster och håller just nu på att lära mig att köra bil i London, det är roligt!

1 comment:

Johanna said...

Otroligt roligt att du är med på världens bästa bloggutmaning!