Tuesday 5 October 2010

Mission tårar

Min blogg fick namnet Mission Sparkle för att jag var på ett mission att vinna över mitt eget mörker. Jag var ganska duktig på det, jag tog mig genom mycket och gjorde det med ett leende. Jag arbetade hårt med många delar av mitt liv, och även om det stundtals var riktigt jobbigt tog jag mig genom det, lärde mig, och delade gärna med mig av det jag lärt mig med er läsare.

Något jag aldrig jobbat med är det våldsamma och otroligt kontrollerande förhållande jag var i åren 2002-2006. Det var mitt helvete, ett helvete som jag var helt ensam i eftersom jag pga olika anledningar inte kände att jag kunde dela med mig eller söka hjälp av någon.

Känslorna och minnena efter de fyra åren lyckades jag effektivt förtränga, glömma bort. Jag tänkte inte på det, och när jag tänkte på det kände jag ingenting. Det är tydligen så man överlever.

Tyvärr tyckte mitt omedvetna att jag var redo nu. Nu när jag träffat världens finaste man så var jag redo att få ett baseballträ i huudet med alla känslor om allt som hände. Jag har börjat att minnas, känslorna med minnena kommer som en tsunami över mig. Allt det som hände mellan 2002 - 2006 känns som att det händer nu.
Jag känner mig panikslagen, ledsen, rädd, förnedrad, sårad och skamsen. Ilskan kommer nog så småningom.

Som tur är har jag fått gratis trauma-terapi i tre månader. Jag ska försöka skriva av mig på bloggen om ni orkar läsa om mitt depp. Jag brukar inte tycka om att skriva om jag inte vet svaret. För just nu vet jag inte vad som kommer att hända, eller hur lång tid det tar för mig att ta mig ut på andra sidan. Men så länge jag vågar ta mig genom detta så kommer det att bli bättre.

4 comments:

Johanna said...

Du vet att du kommer ta dig ur detta. Och om du inte vet det själv, så vet JAG det. Det är inte konstigt att det här kommer ikapp dig, och förmodligen är det inte konstigt att det kommer nu, att det är nu när du är i ett sunt förhållande som du påminns.

Skriv av dig!

Susanne said...

Även om det känns svårt så tror jag att det är ett väldigt bra sätt att bearbeta händelser genom att skriva om dem. Jag tycker du är jättestark som överhuvudtaget kan skriva om det...

Ha det bra!

Karin said...

Usch stackars dej, hoppas att det har kan hjalpa dig att komma igenom och over allting en gang for alla a att du kan vara 100% sparkle resten av livet.
kram!

Anonymous said...

Det kommer nog alltid finnas spöken som jagar, ibland är det viktigt att påminna sig själv att man ska ta hand om sina spöken och att de är just bara det.. spöken. Ett förflutet!