Thursday 8 April 2010

I smell so good I could eat myself

Godkväll kära läsare

Åh, vet ni vad - en dag på ett Spa i Hampshire har gjort underverk både för min kropp och min själ. Jag luktar så gott att jag skulle kunna äta upp mig själv, min hy har fått sig en ordentlig glow efter en facial och jag har fallit ordentligt för mineralsmink.

Jag har också fått tid till att tänka (så klart). London kan vara en väldigt bullrig stad ibland, man stressar runt, blir irriterad, blir trött, orkar inte, och alla tankar blir till en enda röra. Men i Hampshire blev allt lite klarare. Jag började se allt lite tydligare, höra svaren på mina frågor och slappnade av.

Under dessa dagar har jag bestämt mig för att anta följande utmaniningar....

* Sluta förstöra min hy genom att ständigt klämma och riva på den - jag är en expert på 'picking my skin' och det är hemskt, jag gör det när jag är stressad, nervös eller ångestfylld och det är inte bra!

* Dra ner på mitt sockerintag och äta nyttigare. Jag och EJ ska göra detta tillsammans genom att mötas upp och laga mat hemma hos varandra. Det är alltid lättare att göra saker om inte är ensam. Jag gör inte detta för att gå ner i vikt utan för att jag på sista tiden har kännt mig ganska ohälsosam och dessutom råkat blivit beroende av MiniEggs...(eeeek!!).

*Bli mer spirituell - tror det är dags för en Mental Diet igen!

*Ta det lugnt och vara ärlig.

Nu ska jag sova, i morgon har jag en massa jobb att ta itu med, tänkte börja dagen med en springtur. Wish me luck.
Sov gott!
Sx

No comments: