Monday 12 April 2010

What is the worst that can happen?

Jag brukade leva mitt liv utan att tänka speciellt mycket över mina handlingar. Sällan stannade jag upp och funderade över mitt eget eller andras beteende. Jag var otroligt naiv.

Ibland önskar jag att kunde vara lite mindre medveten. Att jag bara kunde stoppa bomull i öronen och följa strömmen, follow the flow. Under de senaste tre åren har jag utvecklat detta sätt att leva på som har hållt mig otroligt trygg, hållt mig borta från drama och har på många sätt gjort mitt liv väldigt mycket enklare. Men resultatet av att ha studerat alldeles för mycket psykologi, psykoterapi och allt vi lär oss genom 12-stegsfilosofi gör att jag tänker alldeles för mycket och analyserar allting. Jag letar efter risker, är så otroligt medveten att det börjar bli till gränsen till tråkigt.

Kanske det är dags att röra om i grytan lite granna. Vad sägs om lite med äventyr? Vad är det värsta som kan hända?

No comments: