Thursday 1 April 2010

Torsdag förmiddag

Go Love Yourself i kväll. Idag, Torsdag, kommer att tillägnas åt att förbereda för kvällens workshop.

Jag har gjort en smoothie, solen skiner och Kings of Convenience spelar på Spotify.
Veckan har varit otroligt lugnt. Jag har inte gjort speciellt mycket, och mitt mål är att inte må dåligt av det. Jag känner mig otroligt lugn och glad. Tror det kallas serenity, sinnesro, contentment.

För min egen del uppskattar jag den känsla av sinnesro, eller serenity som man säger på engelska, otroligt mycket. Mycket mer än mina maniska glädjesprudlande 'highs'. På något sätt är detta en mycket bekvämare känsla. En känsla av att inte behöva vara rädda. En känsla om att allt kommer att gå bra. Känslan att vara på rätt väg.

Jag är på rätt spår.

1 comment:

neen said...

precis så känner jag också just nu. Lugnet, förvissningen om att allt tar hand om sig självt. Då vet man att det är rätt. Man landar, men i rörelse framåt.
Vill bara tacka för att du skriver så bra. Det går rakt in i hjärtat.
Neen