Friday 19 September 2008

Forsta gangen jag skrattade nar pundet gick ner!

Det ar en finansiell kris i varlden, ja, jag menar i var varld. Den andra (tredje) varlden har upplevt en minst sagt finansiell kris en ganska lang tid nu men inte sag vi nagot krismote i USA da hur man skulle hitta en losning. Men sa fort banker borjar ga i konkurs sa stannar varlden upp och tappar andan.

Ah, to hell with the banks. Antligen kanske hyrorna borjar ga ner tankte jag. Men nejda, eftersom rantorna har gatt upp sa har min hyra gatt upp, som om jag inte betalar tillrackligt?
Daremot finns det en positiv outcome! Pundet har gatt ner. Jag ska fa en stor klumpsumma i pengar av CSN, som jag ska overfora fran min svenska bank till mitt engelska sparkonto...sa i stallet for att fa 1 pund for 13 kr sa far jag nu 1 pund for 11 kr. MORE MONEY. Yes.

No comments: