Saturday 6 September 2008

fruit juice for £8 - in a cocktail glass

Trots att jag madde kasst igar sa lyckades jag ta mig ivag till Windows of the World, top of Hilton's @ Park Lane. Jag och EJ gick dit for dricka en cocktail och checka laget.
Vi tar den otroligt snabba hissen upp till den 28e vaningen, blir visade till ett ledigt bord och far varsin meny. Denna bar ar jattefin med en otrolig utsikt over London och stora panoramafonster (darav namnet - Windows of the World). Varken jag eller EJ dricker alkohol, sa vi bestaller in tva virgin cocktails for £8.50 styck. Jag blev ganska snopen nar min cocktail smakade som frukt juice a la Tesco. Dessutom fanns det endast tre stycken alkoholfria cocktails att valja mellan, och det tycke jag ar ratt sa urdaligt for att vara en sadan fin bar. Herre gud, det har samhallet, gar det ut pa nagot annat att an att hava i sig alkohol eller vad? Det skulle ju kannas lite roligare om vi som valjer att inte gora det fick ett lite storre utbud. Men nejda.

Nar jag tanker efter sa ar detta ganska humoristiskt. EJ papekade det igar nar vi gick forbi en pub inne i stan:
EJ: 'That looks like quite a cosy place - let's go in there for one'
S: 'Ehhhh, It smells of BEER - eeeh...'
EJ:'Says the alcoholic!? Haha'

Jag menar inte att propagera mot alkohol, for det vill jag inte. Tro mig, om jag kunde dricka mitt vin utan nagra som helst forodande konsekvenser, I WOULD!

No comments: