Monday 29 September 2008

I CAN I CAN I CAN

Vad gör man när man vill göra allting?
Jag har precis kommit hem från en helg i Wales. Underbara Wales.
Vi började söndagen med att köra ut till Llathonia där vi red upp i bergen. Jag hade inte suttit på en häst på år och dar, men jag har alltid längtat efter det så innerligt. Och vilken häftig ritt, upp i bergen - gallopera över bergen och fälten, vilken jäkla utsikt. Wales på ena sidan och England på den andra. WOW.
Såklart kan jag inte nöja mig med detta, utan nu måste jag hitta någonstans där jag kan rida i London.

Cykla. Springa. Rida. Dejta. Dansa. Sjunga. Resa. Sponsra. Plugga. Jobba. Hitta placement.Vara sekreterare för YP i NA i London.
Tid?

Well folks. There is no such thing as limitation. We are the only thing that is limiting ourselves. Nothing else does. Let's do the I CAN.

6 comments:

Iskall said...

Hejsan Sofia, jag kollade in pa din blogg och den hade jag hittat eftersom du hittade min blogg.

Val inne sa blev jag ratt intresserad eftersom du verkar ha bott i London ett tag och aven bloggat ett tag, sant ar tyvarr sallsynt!

Jag kollade i alla fall igenom arkivet och hittade det har inlagget https://www.blogger.com/comment.g?blogID=7184881330357949546&postID=5535984729393398371

Jag vill bara beratta hur grymt imponerad jag ar av dig, det du gjorde da var sa otroligt starkt, jag tror inte nagon som inte varit i den sitsen inser hur svart det kan vara att ta sig ur nagot liknande.

Det kanns aven skont med nagon som faktiskt kan vara oppen med sant har, jag hoppas att det kan hjalpa nagon annan for hur det an ar sa far jag for mig att det finns en hel del svenskar i London som befinner sig i samma sits som du gjorde da.

En jattekraaaam!// Stina http://www.stinailondon.com

SW said...

Stina! Tack för ditt inlägg. Jo du har rätt, drog och alkoholproblem är mkt vanligare än vad man tror. Även bland unga människor, i alla samhällsklasser o.s.v .
Jag försöker att hålla en balans i mitt bloggande, jag vill inte lämna ut för mycket av mig själv men vill samtidgt kunna bidra med ett gott budskap som kanske kan vara till hjälp till behövande. I alla fall, kul att du skrev!
Kram S

Linn said...

Well done, Sofia! Of course you can, can, CAN! (Jag tänker Harold Ziegler från filmen Moulin Rouge). :)
Vad mysigt att rida! Åh, vad jag saknar det... för mycket, faktiskt. Måste, och vill, också ta tag i den biten!

Linn said...

Hmpf. Det där nicknamet fortsätter att förfölja mig. Det ska stå Linn, as in Dupont.

SW said...

Linn, ja det var underbart. Tyvarr ar det sa himla dyrt att rida i London men jag ska forsoka ta mig ut pa landsbygden lite oftare. Men oj vad det kanns i kroppen nar man inte har ridit pa nagra ar, sa otroligt mycket traningsvark - kanns som jag har sprungit ett marathon! :)

Anonymous said...

I find money to be more limiting than myself...! Eller brist på pengar i alla fall.

Miriam