Friday 19 September 2008

Ganska idiotiskt

Nar jag cyklar runt i centrala London sa ser jag ganska manga idioter i trafiken. Dessa idioter som jag pratar om ar inte busschafforer, taxichafforer eller fartdarar utan korkade cyklister.
Att cyka i London ar inte som att cykla i Sverige. Vi har inga cykelbanor, utan far cykla pa vagarna, mitt ute i trafiken, i stora rondeller dar man maste byta filer hit och dit. Trafiken ar aggressiv och tuff! Darfor, kan det ju vara ganska smart om man overleva detta harda cykelklimat, att vara en smart cyklist - dvs, folja trafikregler, andvanda hjalm och en bra utrustad cykel, samt cykla lika aktsamt som om du korde bil.
Men jag ser det varje dag - cykelidioterna, cyklister som..
...inte anvander hjalm - snacka om idiotiskt
...cyklar med horlurar, livsfarligt!
...cyklar mot rott, inte manga som skulle gora det om dem satt i en bil, man blir ju annu mer mosad om man ar pa en cykel!
...cyklar valdigt nara parkerade bilar vid sidan av vagen, vad gor du om nagon oppnar en bildorr rakt framfor dig?
...cyklar utan lysen i morker, bilarna ser dig inte!
... inte visar tecken och gor sa att bussar och bilar snart kommer att hamna i seriekrock!

No comments: