Wednesday 17 September 2008

It has been a very good day

Är alldeles för trött för att skriva nu, men vill ändå kortfatta denna dag med några ord. Jag är nu formellt student vid London South Bank University och jag är otroligt nöjd med min första erfarnehet av kursen, lärarna och mina nya klasskamrater.
Det kommer nog bli tufft och mycket att göra, men utbildningen har väldigt bra kvalitet och är precis det jag vill hålla på med. Det vi fick höra idag var:
'Well done, we have been very selective, so, WELL DONE'...
Vi är 30 stycken studenter på programmet, och det känns redan att vi kommer nog få en bra stämning. All vår undervisning första året kommer ju faktiskt vara på PROMIS Counselling centre och inte på universitetet, vilket jag tycker endast är positivt.
Course Director Ian påpekade även flera gånger att 'This is a masters course, you are not undergraduate students anymore, you are postgrads', and on a M-level there are so much more we expect from you. Just be comfortable with not knowing anything, and everything will work out'.

Det känns faktiskt väldigt bra. Men nu är jag trött, tjilevippen.
S xx

1 comment:

Linn said...

Now, that's just awesome! WELL DONE and CONGRATULATIONS, Sofia!