Monday 30 August 2010

Bank holiday Monday

Jag skippade Notting Hill Carnivalen för åttonde året i rad och åkte iväg ut på landet i stället. R's mormor bor i en liten by i The Cotswolds, Oxfordshire så vi spenderade dagen där. Supergulligt och idylliskt med små stenhus och countrylanes. Tusen gånger bättre än en massa fulla människor på Portobello road...

Nu är det fyra dagar kvar till jag och kissarna flyttar in med min engelska prins - förut var jag dödsnervös, nu har jag lugnat ner mig en hel del. Det ska nog gå bra det där...kanske blir några mindre kulturkrockar, som till exempel att vilja dra ner rullgardiner eller persienner så fort det blir mörkt ute, men men - no bigger worries..jag börjar till och med se fram mot att ha R's bamsestora TV på väggen, jag som hatar TV-aparater....men när jag förstod att det i själva verket även är en stor dator och jag kan titta på svensk TV på en bauta-stor skärm så började gilla läget.

Soon soon!

3 comments:

Stina i London - Sveriges basta Londonblogg said...

Personligen har jag starat en kampanj som gar ut pa att vi ska flytta in TV:n till gastrummet, men det gar inte sa bra... Ar inte heller sarskilt fortjust i TV apparater.

Kan aven lugna dig ang. carnivalen, langt ifran alla ar fulla och man kan ga dit och ha jatteroligt aven fast man inte dricker :) Det ar det jag alskar med carnivalen, just att den ar till for alla.

CarolineEiLondon said...

AH hurra, far jag komma och kolla pa svensk TV?

Miss Marie said...

Vad härligt att ni ska flytta ihop! Jag är heller inte fan av tv-apparater, men så är det att flytta ihop, man får kompromissa! Du kanske kan få honom att klä sig i skjortor som passar om han får ha sin bautatv framme? ;)