Monday 23 August 2010

Close up - watch out

Jag har verkligen borjat inse vissa saker om mig själv den senaste veckan. Detta med att ständigt vara på ett self-discovery är väldigt spännande, ibland, men det gör också jäkligt ont och kan vara väldigt förvirrande.

För visst är det till en viss del mycket enklare att leva i en värld där vi aldrig ser på oss själva, utan i stället väljer att peka på alla andra och säga...'Det är DITT fel!'.
Lättare, visst, men i längden kommer man ingen vart. Utan man står där och trampar i samma sörja och undrar varför ingenting är annorlunda, och varför det börjar uppstå ett visst repativt beteende hos sig själv....

Det här med att inte vara nunna längre och faktiskt vara i ett kärleksfullt förhållande men en man som vill ge mig riktig kärlek har verkligen öppnat upp ögonen för mig, eller snarare, en hel massa lådor av känslor. Jag har insett att jag har en hel del jobb med mig själv. Jag har bestämt mig för att sluta 'swap one thing for another' och, ja, ni vet - do something different.

Dessutom har jag också slutat med wheat för några dagar....jippie vad roligt livet är ! :)

Jodå, men det ska nog bli bra detta. Jag håller på att säga HEJDÅ till det gamla och HEJ till det nya.

No comments: