Wednesday 1 October 2008

Sunny Wednesday in Hoxton

Solen skiner over Hoxton Square, radion spelar Regina Spektor och jag borde verkligen inte blogga. Jag har alldeles for mycket att gora - en hel del skoluppgifter och artiklar att lasa, skriva loggbok och skriva ett coverletter till praktikplatser jag ska soka.
I'll be quick.
Jag borjade skriva nagot har igar om mina erfarenheter av alkohol och drogmissbruk. Manga har kommenterat pa tidigare inlagg, och jag ar jatteglad over all positiv feedback. Valdigt ofta far jag hora att jag ar stark. Jag vet inte jag skulle kalla det starkt - jag hade namligen inget val. Jag visste att om jag inte slutade sa skulle nagot ga valdigt illa, jag visste inte om jag skulle overleva, psykiskt och fysiskt. Och som tur var sa ville nagot inom mig leva. Nykter har jag idag varit i 14 manader med hjalp av AA och NA. Alkoholen ar inte ett problem langre. Inte drogerna heller. Jag tar ett beslut var dag att inte dricka, jag tanker inte pa morgondagen eller nasta vecka eller nasta ar, bara idag. For idag ar allt vi har.
Den har bloggen ar ingen 'recovery blogg', jag skriver bara det jag kanner for. Jag forsoker hitta nagon slags balans mellan att inte ge ut for mycket information om mig sjalv, att satta granser ar superviktigt for mig - samtidigit vill jag visa att man kan vara nykter och lycklig, trots allt. Att man har ett val. Att allt ar mojligt. ALLT ALLT ALLT. Jag som trodde att jag aldrig skulle kunna ga ut och ha kul, nykter. Jag alskar det nu. Dansar som en tok och bryr mig inte det minsta om vad manniskor tanker och tycker. Dejtar utan vin. Det handlar om att overkomma radsla, och nar man gor det, damn, it feels good!

1 comment:

Iskall said...

Att inte dricka har SA manga fordelar dessutom! Man slipper bli bakis, fa dalig hy, kanna sig sliten och trott, gora bort sig, glomma saker, satta sig sjalv i farliga situationer, saga och gora saker man inte menar...

Jag har haft persioder da jag inte druckit nagot pa flera manader och aven om det ar gott med ett glas vin da och da sa mar man bra av ett riktigt break ibland, oavsett anledning.

Tack for en toppenblogg!

Stina