Sunday 16 May 2010

En ny upplevelse



Igår var jag på Nunhead Cemetery Open day med R. Vi klättrade upp i det gamla otroligt vackra kapellet som hade öppet för dagen. Det är helt underbart att ha något så underbart som den här gamla kyrkogården en kort promenad från min lägenhet. Kanske låter konstigt eftersom det faktiskt är en kyrkogård, men den är otroligt mysig och väldigt stor. Som Londonbo lär man sig att uppskatta de trafikfria grönområden som finns.

Jag har varit sjuk i några dagar men är på bättringsvägen nu. Ska snart ut på en långpromenad vilket får bli mitt substitut för cykling och springning idag, känner av min astma lite smått och ska försöka vara lite klokare än vad jag brukar vara och ta det lugnt i ett par dagar.

Jag vet att ni alla är supernyfikna på min nya...boyfriend, jag har fortfarande verkligen inte vant mig vid att använda det ordet men jag kan upplysa er alla om att det känns otroligt bra. Det känns så otroligt häftigt eftersom jag hanterar det helt annorlunda till vad jag brukar göra vilket tyder ännu en gång på att förändring är möjligt...på alla plan! Min historia med män har ju inte varit den vackraste - mycket på grund av att jag inte hade någon slags självrespekt eller självkänsla för att kunna sätta gränser vilket gjorde att jag attraherade män som behandlade mig som skit. Jag hade inget som helst intresse av att träffa någon under många år vilket jag nu uppskattar otroligt mycket eftersom det gav mig tid till att lära känna mig själv och utvecklas som person. Dessutom var jag även livrädd att hamna i ett till soul destroying förhållande och valde att gå den säkra vägen - vilket betydde att jag inte lät någon in överhuvudtaget.

Därför tycker jag att det är otroligt häftigt att jag har vågat - och att den som jag har släppt in behandlar mig bättre än någon annan någonsin har gjort.
Och det är bra! :)

1 comment:

Katarina said...

Kom igen nu, vem är det?