Thursday 6 May 2010

Vaknar med Andrea Bocelli

Vaknade klockan 6 för att jag var hungrig, ätit gröt och matat katterna. Lika bra att jag gick upp tidigt, har ganska mycket jobb att fixa med nu på morgonen med nya klienter som jag börjar jobba med nästa vecka.

Har funderat lite igen. På det här med att uppskatta det vi har. Stop wanting, start appreciating. Jag glömmer så lätt att vara tacksam för det jag har. Ständigt är det något som kunde vara bättre, något som fattas. Allt underbart som jag redan har i mitt liv tappar sin betydelse om jag tillåter det. Önskan av att vilja ha något bättre, något annat blir större än det jag har.
Öppna ögonen, se dig runt omkring och tänk på hur lyckligt lottade vi alla är.
Inte något vi gör varje dag ,kanske inte så konstigt när hela vårt kapitalistiska samhälle är uppbyggt på principen av 'mera'.

Nej. Morgonpromenix för att köpa kattsand. Hej svej.

No comments: