Wednesday 13 August 2008

I can't make up my mind!

Idag har jag haft beslutsångest. Det är inte särskilt ovanligt - jag kan aldrig bestämma mig för hur jag ska göra, om småsaker. Men jag är mycket bättre nu än vad jag brukade vara. Det händer nog fortfarande då och då att jag irrar runt bland hyllorna på Tesco i upp till en timma för att jag inte kan välja vad jag vill äta till middag. Bortslösad tid? Jo. Eftersom jag inte har så mycket tid över i mitt liv att slösa, så löser jag matproblemet med väldigt enkelt - jag äter väldigt ofta samma mat, om jag måste laga själv. Det blir ju så att jag äter ute alldeles för ofta, flera gånger i veckan. I alla fall. När jag äter hemma så blir det inte så mycket variation....

Jaja, tillbaks till idag. Idag har jag inte kunnat bestämma mig över små skitsaker som....vilket cafe´ska jag gå till? Jag hade 45 minuter över och kunde inte bestämma mig, traskade från det ena till det andra och valde till slut att traska tillbaks till det första stället jag tänkte gå till. Hm.
Senare hade jag beslutsångest över om jag skulle klippa mig eller inte. Så jag bokade tid - för att några timmar ringa tillbaka och avboka. Efter det hade jag beslutsångest om jag skulle gå på möte i Belgravia, och om jag skulle gå, hur tar jag mig då dit? Cyklar jag, tar jag tunnelbana, eller åker jag buss? Jag velade tills det blev försent och nu blev det en hemmakväll för mig i stället, två kvällar i rad..mycket ovanligt.

Nu är frågan...ska jag ut och springa? Ska jag ge in till mitt sötsug? Ska jag ta en cykeltur?
Jag kan ju inte sitta här hela kvällen, jag måste ju ha något att göra....eller?

No comments: