Monday 18 August 2008

My name is Sofia and I am a perfectionist

Jag lyssnar på Sommar i P1 med Marie-Louise Ekman. Hurra för SR att man kan lyssna på radio på nätet, väldigt bra för oss utvandrare...Även om man blir lite ledsen samtidigt, jag saknar ju Sverige på något konstigt vis ibland. Men egentligen tror jag inte att jag saknar det som ett land, utan det handlar nog mer om att längta efter det som en gång var. Så är det väl med det mesta.

Jag jobbar bara halvdag idag. Sov till kl 10, det var skönt, men samtidigt skrek perfektionisten inom mig högt 'DU ÄR EN DÅLIG MÄNNISKA, SOVA TILL Kl 10...LATMASK'!. Haha, jag kan skratta åt det nu. Det är ju helt vansinnigt hur hård man är när man får tillfälle att kritisera sig själv.

Äh, nu ska jag sluta oroa mig för allt. Räkningarna är betalda, skolan börjar om några veckor och jag har bara två veckor kvar på jobbet...
Kaffet och Sommar i P1 vill ha min uppmärksamhet nu.

No comments: