Thursday 24 June 2010

Värme

Det är otroligt varmt i London. Staden blir till en obehaglig svettig gryta, jag längtar till en sjö att bada i . Därför ska det bli extra trevligt att åka till Sverige i morgon kväll. Väderprognosen har lovat 25 grader och sol, jag bor tio minuter från Mälaren och mina föräldrar har en stor trädgård, det är vad jag kallar lyx för oss Londonbor! Jag längtar efter svensk glass och jordgubbar, grillat och allt det där som hör sommaren till.

Mina muskler värker som aldrig förr - jag undrar om min kropp har fått en chock efter all cykling?

Annars då? Ja hitills har veckan fyllts av möten, av samtal i solen, av jobb - skrev klart min artikel på healthy boundaries igår - fått blommor i mailformat av en klient (visar på hur lite som behövs för att göra en annan människa väldigt glad!). Nu ska jag börja förberedelser med min nya metod som jag använder i mitt arbete. Den ska hjälpa mina klienter att få djupare förståelse till hur deras låga självkänsla har påverkat deras liv hitills och hur de ska göra i framtiden för att inte upprepa samma gamla beteende-mönster.

Mitt jobb är nog det roligaste jag har för tillfället - mina klienter ger mig så otroligt mycket, dessutom nu när jag inte har skola längre så har jag det ganska lugnt. Just nu njuter jag av lugnet, tycker faktiskt att jag kanske är värd att ta det lite lugnt eftersom jag har stressat runt i flera års tid. Eller vad tycker ni?
Dags att njuta.

2 comments:

Stina i London - Sveriges basta Londonblogg said...

Du om nagon fortjanar helt klart att ta det lugnt och njuta! Kram fina vannen :)

Zaba said...

Själv njuter jag av värmen och tycker London blir underbart i sol och värme, men visst en sjå eller rentav hav skulle göra London perfekt.

Ha det så bra i Sverige.

Kraaam