Wednesday 2 June 2010

Godmorgon - cykling gör mig så hungrig

Jag cyklade 30 km igår till och från Hampstead Heath. Sitter den här morgonen klockan 04.50 och äter gröt för att jag är så förbaskat hungrig. Detta är vad cykling gör till mig, vrålhungrig - jag måste lägga om min kost nu när jag har börjat cykla långa sträckor igen.
Mer kolhydrater till mig tack!
Jag försökte somna om när jag vaknade kl 4 men gav upp efter ett tag. Hungern och alla tankar i huvudet tog över, så i stället för att ligga och fundera i sängen så tänkte jag att löser det genom att gå upp i stället och börja jobba på det.

Igår regnade det i London. Jag började inse saker som jag har glömt bort. Jag har valt att titta åt ett annat håll ett tag. Gått lite vilse. Vetat den rätta vägen men valt en annan. Jag vet alltid inom mig vad som är rätt att göra, men ibland väljer jag att inte följa mina instinkter. Jag experimenterar, försöker hitta ett lättare sätt. Det går okej tills jag börjar att tappa greppet om situationen.
Därför har jag idag gått upp tidigt denna morgon för att börja om från början. Ta den vägen som jag vet jag måste gå. Lyssna på det som mitt hjärta säger, som min magkänsla vet är den enda vägen.

Gröten kallnar! Better go.
Sx

No comments: