Saturday 10 July 2010

30 grader och sol



Det är fortfarande otroligt svettigt i London. 30 grader och sol i en storstad som denna är inte att leka med, det är så fuktigt och klibbigt att ibland får jag för mig att jag är i Bangkok.
Brist på sjöar är något som jag alltid känner av extra mycket i denna stad, ni ska bara veta hur lyckligt lottade ni i Sverige är! Men man tar det man haver och igår spenderade jag eftermiddagen och kvällen vid Brockwell Lido, en swimmingpool utomhus. Sist jag var där sommaren 2003 satt många människor där och rökte gräs. Sedan dess har stället genomgått ett ansiktslyft, Herne Hill har invaderas av den vita medelklassen och nu säljer kafeet vid swimmingpoolen ekologisk coca-cola och de gräsrökande människorna har bytts ut mot yummie mummies och skrikiga barn. Hm...

Snart kommer jag till Sverige igen!

No comments: