Saturday 31 July 2010

En längtan hem



Jag sitter i Sevenoaks hos R och längtar hem till Sverige, jag vet inte varför men den senaste tiden har jag börjat uppskatta Sverige mer och mer. Något hände när jag och Reuben var där tillsammans under midsommar, jag såg landet genom hans ögon och på det sättet uppskattade allt det jag har varit blind för. Bilden ovanför är tagen med min mobil vid Mälaren - en söndagskväll med en otroligt vacker solnedgång och stilla vatten.

Jag kan sakna allt det som är enkelt i Sverige, jag saknar att kunna promenera ner till Mälaren, att vara så enkelt nära naturen. Samtidigt är jag också mycket medveten om att allt detta har med ett semesterbesök att göra och att det finns en mycket bra anledning till varför jag bor i en sådan stad som London. Här kan jag vara anonym, här behöver jag inte försöka passa in i någon norm. Som tur var ligger inte Sverige allt för långt bort och det är enkelt att åka hem! Best of both worlds.

I helgen har jag tänkt att göra väldigt lite. Jag kom hem från Sverige i Onsdags kväll och har sedan dess knappt hunnit packa upp väskan, har börjat på mitt nya jobb samt haft jobb med klienter. Nya jobbet är helt okej, jag jobbar som en Independent Mental Healht Advocate för en organisation in södra London. Go Love Yourself kör jag fortfarande på kvällar och helger, ska bli skönt att inte ha något universitet att gå tillbaka till denna höst - jag behöver ett break från essays och ska lägga ner mer jobb på GoLy och min karriär. Roligt!

Här i Sevenoaks är det lugnt och tyst, R jobbar i det andra rummet och jag sitter på soffan, har en del e-mail att svara på, en massa material att skicka till klienter men annars är det lugnt. I like my life today!

Hörs senare
Soffan på soffan.....xx

No comments: