Tuesday 13 July 2010

Ett nytt område

Igår gick jag och R ut med vår förlovning på facebook. Mer officiellt än så kan det väl inte bli? Haha...

Nu är det ju så att jag aldrig riktigt har varit en sådan tjej som planerat för mitt framtida bröllop eller suktat efter förlovningsringar, och därför är jag en total nybörjare på detta plan. Jag vet absolut ingenting, nada, noll om ringar, stenar eller karat. Jag vill heller inte delta i denna förlovnings-ring 'hypen' som har utvecklats i UK, detta med att ringen ska kosta en viss summa tex (enligt många minst en månadslön) tycker jag är helt sjukt - det viktigaste är väl att man trivs med det man väljer inte hur mycket den kostar?

Hur som helst så påpekade Emely att jag förhoppningsvis ska bära ringen livet ut, så det kanske är bäst att jag sätter mig in i det hela. Lite hjälp behöver jag nog ha, kära läsare hjälp mig!

3 comments:

Anonymous said...

ett tips ar att ge dig (las saklart Er) ut i affarerna och prova vad du (ni) gillar och vad som passar pa ditt finger!

Lycka till i forlovningsringarnas-djungel!


xxL

barajagjohanna said...

Hoho, jag är också en nybörjare på detta.

Jag tycker huvudsaken är att ringen är fin - att du trivs i den. Och att den inte kostar en förmögenhet. Det är bara en symbol.

Stina i London - Sveriges basta Londonblogg said...

Okej, nu fragar du om rad sa da tankte jag passa pa att babbla lite ;)

Jag tankte sahar:

- Den ska vara fin

- Den ska vara speciell

- Den ska passa mig

- Den ska passa mitt liv


Fin: Neutral sa den passar till allt och aldrig gar ur tiden. Jag gillar inte stora stenar, tycker inte det ar sa fint och jag ar mer minimalistisk. Sen sa har jag alltid varit en silvermanniska sa gult guld var uteslutet.

Speciell: For mig att den ar kopt i Paris ar speciellt nog :)Sen att den ar egendesignad gor det annu battre.

Passa mig: Jag har ratt grova fingrar sa det ar snyggt med en som ar lite mer chunky pa mig

Passa mitt liv: Jag ar ratt aktiv och med traningshandskar som flyger av och pa och strumpbyxor som anvands nastan varje dag sa gar det inte med nagot som fastnar. Lika dant da jag haller pa med olika saker pa jobbet.

Sen haller jag med Johanna, ju billigare ju battre i princip... Mina kanslor (vilket saklart inte reflekterar allas kanslor) ar att ju dyrare den ar dessda mer kopt kanner man sig. Och kan den kannas speciell utan att ha kostat en massa sa ar den speciell pa riktigt.

Hvudsaken ar att du gillar den!

Kraaam