Sunday 18 July 2010

Något gammalt.....



Jag behövde aldrig slänga mig ut i förlovningsring-djungeln, Reubens mamma ringde nämligen upp och undrade om vi ville ha en väldigt värdefull ring från en gammal förfäder från 1800-talet som hon hade hemma hos sig. Jag kände mig otroligt nyfiken redan från början och väldigt förvånad att hans mamma efter att endast ha träffät mig två gånger ville ge bort en sådan sak...

Ringen tillhörde en gång i tiden en dam vid namn Eliza O'Neil, Reuben's great-great-great-great grandmother eller något liknande. Hon var en stor skådespelerska under sin tid, tidigt 1800-tal och jag kan inte riktigt fatta att jag ska nu gå runt med hennes ring på fingret....HÄFTIGT!

Och passar så bra in i min värld, jag älskar ju allt som är gammalt och tycker det är kul att ha något som inte så många andra har....:)

3 comments:

Zaba said...

Grattis vad kul, gick verkligen snabbt i svangarna dar ;)

Superfin ring och vilken intressant historia den har.

Grattis!

CarolineEiLondon said...

Ah vilken fin ring, passar dig perfekt. Kunde inte lata bli att googla slaktingen- spannande!

Angelica said...

åh vilken gudomlig ring =) GRATTIS!