Sunday 30 August 2009

the cycling gear





Jag och EJ cyklade till Richmond idag. Åt scones med clotted cream och jam vid floden. Tittade på människor. När vi precis skulle bege oss hemåt hade Ems fått nys om att vi var i hennes hoods så vi mötte upp henne på en snabbfika! Vi pratade om ditten och datten och ämnet cykel kläder kom till och med på tal. Jag lever typ i mina cykelbyxor och mina cykelskor - när man cyklar så mycket som jag gör behöver man något man kan svettas i. Tighta jeans funkar liksom inte. Handskarna har jag för att annars får jag valkar, solglasögonen för att jag inte ska få tusen flugor i ögonen och hjälm för att jag inte är dum i huvudet. Men visst ser det kul ut med alla cyklister i London som cyklar till jobbet och ser ut som att de ska cykla Tour De France eller liknande. Full gearad liksom!

Nu ska jag sova. I morgon ska jag åka till Norfolk och bo på bed and breakfast en natt, cykla i naturen och hänga på stranden (om vädret tillåter). Och äta lite mer scones såklart.

Life is good.
Gonatt!
S x

1 comment:

Ems said...

..."och hjälm för att jag inte är dum i huvudet"...

Hahahahhahahahahaha!!

/Ems xx