Tuesday 18 August 2009

Hurrah for the south east

Jag har precis vart och kollat på lägenheten som jag berättade om för några dagar sedan, och jag har bara en sak att säga: OH MY GOD!

Den är urmysig och superfin. Trägolv, stora fönster och högt i tak. Nytt och fräsht men samtidigt gammeldags och sjukt mycket karaktär. Badrum med antikt badkar med fötter! Två stora sovrum samt kattlucka. Häftiga bokhyllor i hallen, skitsnygga möbler - old fashion style. Så otroligt fint. min stil.
Och allt detta för endast 800 pund i månaden, i zon två i London. Helt jäkla sjukt.
Tjejen som hyr ut det är ju som sagt en bekant och kan därför hyra ut det billigare eftersom hon ej vill gå genom en agent utan snarare hitta någon själv som hon kan lita på.

Självklart tar jag den. Vi får se vem som kommer att bo med mig, men det ser ut som att det blir Mado, min grekiska buddy som längtar efter lite lugn och ro och vill fly Baker Street.

Yes, jag säger bara en sak, south east London is good.

8 comments:

Anna said...

Vad kul! Nunhead är en station ner på linjen från mig så jajamensan, det är inte långt bort alls :D

Jag börjar känna mig lite mer som folk nu efter lite retail therapy och lunch faktiskt, tack för omtanken :-)

Anna said...

Men gud det är närmare än jag trodde!

http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&q=ivydale%20road%20london&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Jag bor precis vid Crofton Park Rail ju!

Anna said...

New Cross är lite sådär halvotrevligt tycker jag, men det finns några riktigt fina smågator :-) Dulwich är också fint, absolut! Runt stationen i Brockley finns inte så mycket mer än Wetherspoons och ett litet franskt café för tillfället, men det finns ett italienskt ställe som de håller på och rustar upp, samt ett café som ska öppna igen snart som ska ha typ tre miljoner olika sorters te :-)

Jag älskar vår lokala pub som ligger tvärsöver gatan, Brockley Jack - urgod mat, härliga lokaler, trevlig personal, helt okej priser och det bästa av allt - non smoking beer garden, så den rekommenderar jag starkt till alla som vill lyssna ;-) runt oss finns det lite olika matställen och takeaways, artontusen frisersalonger och ett par mataffärer. Helt acceptabelt! Jag tycker att det är ganska by-aktigt på ett bra sätt runt Crofton Park faktiskt, det finns lite av varje, bra kommunikationer och det mesta man kan önska sig :-)

kram!

carolineeilondon said...

Jag bor ocksa i Nunhead, LOVE IT!! Dulwich ar underbart

CarolineEiLondon said...

Men hjalp, nu tittade jag pa kartan, vi kommer bo pa samma gata. Jag bor med pa Ivydale Road! Valkommen pa tea!

SW said...

Caroline, Åh vad roligt! En svensk granne! Du får gärna visa mig runt och berätta om du har några tips på trevliga ställen att hänga...yaaay, this is just getting better and better. Kram

SW said...

Caroline, åh woooow! Jag känner inte dig men jag blir ändå jätteglad. Let's FIKA!! :)

CarolineEiLondon said...

Hej, nej vi kanner ju inte varandra alls men jag ar god van till Stina. Det ar verkligen helt sjukt, for vi ar grannar, jag bor mitt emot dig. Visar dig mer an garna runt. Jag har en massa smultron stallen...