Sunday 23 August 2009

Lina och Filip

Jag har precis kommit tillbaka till London efter att ha spenderat helgen i Sverige. I lördags var jag på Lina och Filips bröllop. Lina och jag har gått i samma skola från 1:an till studenten, och i samma klass förutom tre år på högstadiet - så vi känner varandra väl. Hon är en sådan kompis som alltid har varit där för mig, så det var verkligen en ära att få vara med på hennes stora dag och jag hoppas att jag någon gång kommer att kunna ge tillbaka allt det hon gjort för mig. Jag kunde inte sluta ta kort på henne, visst är hon underbart vacker?



Lina, precis efter kyrkan



Fina brudparet



Fulip the groom




Linas klänning är sydd och designad av vår gemensamma vän Anja Hynynen (www.anjah.se) som designar ekologiska kläder. Klänningen är givetvis sydd i ekologiskt material. Tyvärr syns inte alla fina detaljer på fotot, men den är helt underbar.



Min vackra vän Malin sjung och spelade piano i kyrkan så att alla började böla



Jag hemma i Kungsör innan bröllopet



Jag, Cissi och Malin bjöd på lite spex, eller, jag menar, vi bjöd på oss själva. Vi hade anordnat med techno-musik som sattes igång mitt under efterrätten, högt, och sedan ställde jag mig upp och började dansa, och dansade upp i festlokalen, för att sedan säga bjuda upp Cissi för att göra samma sak som sedan bjöd in Malin. Vi hade skrivit lite roliga texter till några sånger som vi sjöng och spelade lite teater. Folk tyckte det var roligt att skratta åt oss. Så, ja, det är väl det som är meningen med spex?


Allt i allt var det ett jättefint bröllop - nu är jag väldigt trött, efter bröllopet igår fick jag några timmar sömn för att tidigt i morgon bitti köra ner till Göteborg för att fira brorsans dotter som blivit två år. Så, en intensiv helg med andra ord. Och en trött Sofia, så, godnatt!

2 comments:

Stina i London said...

Vad fin du var!

Det dar med spex tycker jag lat jatteroligt. Nar syrran gifte sig for nagra ar sedan sa fanns det ju utrymme for att halla tal, sa det gjorde jag och mina systrar. Det var jattefint och mycket uppskattat.

Sen sa kom mina kusiner pa att i stallet for att halla ett tal sa skulle de kora pa ett improviserat sangupptradande.

De har alltid fatt lara sig att allt de gor ar bra och att man duger som men ar etc, vilket ar bra, men det innebar att de har noll sjlvinsikt.

Sa deras lilla upptradande var hemskt! Falskat, ur takt och bara hemskt. Jag visste inte om jag skulle skratta eller grata, syrran holl pa att do och det blev manga obekvama blickar.

Det varsta var att efterat sa gick en av kusinerna runt och skrot om hur otroligt fin hon och syrran sjungit och att brudens mor blivit rord till tarar etc (mojligt, for det var hemskt!)

Vad gor man liksom? Nej mer spex och bjuda pa sig sjalv sager jag!

SW said...

Stina, tack så mycket.ja detdär lät ju inte så kul, meningen är ju, well enligt mig iaf att det ska vara underhållande, framför allt för brudparet. Kram.