Monday 24 August 2009

Time to resign

Hjälp. Jag ska säga upp mig i morgon. Och jag är nervös.
Min CRB-check (criminal records bureau) är snart klar vilket betyder att jag kommer snart börja jobba på Ingleside.
Det är med lite rädsla och oro jag gör detta. Orolig över reaktioner och hur det kommer att vara att jobba nära med min chef i fyra veckor innan jag får sluta.

En god vän gav mig ett bra tips en gång. Tro alltid alltid på det bästa, i stället för det värsta. Om din hjärna är så bra på att fantisera ihop saker och ting som kan hända, varför inte fantisera om bra saker, i stället dåliga, negativa saker?

4 comments:

CarolineEiLondon said...

Hej, satt uppe till tre inatt och laste din blogg fran borjan till slut. Vilken resa-wow.
En spontan tanke som slar mig nar jag laste ditt senaste inlagg att sa som du har klarat de senaste tva aren sa vad ar vall da en liten uppsagning i jamforelse? Aven om chefen blir sur? En bagatell du klarar med glans om man ser vad du har lyckats ga igenom med aren. Tank pa att din chef har varit med forr, folk sager upp sig, avancerar, flyttar etc- thats life. De forstar sakert detta. Och det ar DITT liv, ingen annans!

SW said...

Caroline, du har så rätt, det e verkligen en bagatell. Men det är oftast småsaker jag oroar mig mest för, konstigt nog. Tack så jättemkt för ditt mer realistiska perspektiv o ditt fina stöd, det hjälper massvis. Ses på ivydale! :) kram

CarolineEiLondon said...

Visst jag forstar det- sa ar det med angest- den ar ofta orealistisk for andra men valdigt verklig for en sjalv. On another note, forsok att kanna stolthet och gladje over att du ar pavag mot nya mal! Jag blev rejected imorse for ett jobb jag vantat pa i flera manader...Saaaa deppigt! Jag hade offrat min hogra hand over att kunna saga upp mig h

Anonymous said...

jag gissar från face-space att det gick ganska bra ändå? kul med förändring, jag tror du kommer bli jättenöjd så här!

stor kram!