Saturday 29 August 2009

mamma och flickvän i ett

För några dagar sedan när jag stod och köade på Tesco tjuvlyssnade jag litegranna på paret som stod framför mig.

Tjejen: 'If I make a big stir fry you can bring the left overs with you to work tomorrow, daaarling'.
Killen: 'Hmpf, yes, hrrm.'
Tjejen: 'Do you have a lunch box that I can put the left overs in for you, daaaarling?'
Killen: 'Ehh. Hmm. Don't know. No. Hmm'.
Tjejen: 'Oh you must buy a lunch box darling. Its really useful.'

Jag ser ofta detta beteende, tjejer som beteer sig som morsor mot sina pojkvänner. Och på sista tiden har jag börjat att undra, är det det killar är ute efter? Extra-mammor som tar hand om dem? Jag själv tycker det verkar vara otroligt jobbigt och irriterande att ha en vuxen människa som tjatar, klappar och fixar åt mig. Eller någon överhuvudtaget som säger åt mig vad jag bör göra.
Det var ju just därför jag flyttade hemifrån, så jag kunde få slippa allt sånt.
Men vissa killar kanske gillar det. Själv kräks jag bara av tanken på att vara en sådan flickvän.

2 comments:

Stina i London said...

Haller helt med, ska man ha ett fungerande forhallande sa ar detnog bra om det ar ett vuxet forhallande. Att dadda med sin pojkvan eller flickvan gor nog ingen lyckligare!

Fröken Förvirrad said...

Själv fick jag kommentaren för några veckor sen (på skoj, men iaf); "alltså jag fattar inte varför jag är tillsammans med dej; du städar inte, du lagar inte mat...du är ingen riktig flickvän" Jag ler och nickar, han fortsätter "..och det värsta är att du tar det som en komplimang". Haha... du kan ju tänka dej hur det är i Spanien.. la mama sköter allt, de flyttar hemifrån när de är runt 30 och då är det flickvännens tur att ta över. Som tur är min sambo inte fullt ut indoktrinerad av den gamla spanska skolan, haha, då hade det nog inte gått.