Thursday 13 August 2009

a sunny day











Jag och EJ var i St James Park i eftermiddags efter ett möte inne i stan - vi låg i gräset och pratade. Jag undrar om folk tycker att det är lite konstigt att jag spenderar så otroligt mycket tid med min bästa vän. Men jag antar att när man inte har pojkvän, så har man en väldigt nära relation till sin bästis i stället. Man berättar allt för varandra, har ett eget litet språk (vårat är maw-maw språket), ger varandra fåniga nick names och spenderar väldigt mycket tid tillsammans.

Jag började min torsdag med en jobbintervju i Shoreditch. Jo, jag vet, jag har ju redan ett nytt jobb, men eftersom min CRB check inte har gått genom ännu så söker jag fortfarande sådant som låter intressant - you never know what will happen! Hur som helst, jobbet var attraktivt om man ser på lönen och location, men själva arbetet känner jag min inte alls lika intresserad av i jämförelse med det jobbet jag har säkrat i Croydon.
Efter det tog jag mig en latte på ett café på Kingsland Road i Shoreditch och kände en otroligt stark känsla av att jag inte vill flytta härifrån. Jag älskar det här i nordöstra London, det är mitt hem, min trygghet, min lekplats. Hit flyttade jag för mer än tre år sedan när jag lyckades flytta från min våldsamma partner, så östra London symboliserar frihet för mig. I will miss living here.
Jag tror det är lite på grund av det som jag har börjat söka nya jobb. Innan jag gick på intervjuen idag så kände jag mig väldigt nervös. Jag ville så gärna att det jobbet skulle passa mig, och att jag skulle få det. Det skulle ge mig mer pengar och jag skulle slippa flytta från mitt älskade east London. Jag erkänner att jag är rädd, jag är rädd för att inte klara mig lika bra finansiellt, och att jag inte kommer att trivas i mitt nya hem.

Det kommer att gå fint, det gör det alltid. Och om allt går åt skogen så kan jag ju bara flytta därifrån och hitta ett nytt jobb. Svårare än så är det faktiskt inte.



Jag är glad att vara tillbaka på min cykel, vi har svängt fram och tillbaka genom London idag. I morgon bitti ska jag ut och cykla med min bunny - härligt.

No comments: