Tuesday 18 November 2008

Funderingar pa Hoxton Square

Jag har funderat idag. Det ar nagot som jag gor alldeles for mycket av, befinner mig ofta i en annan slags varld. Borde prova det dar med att leva i nuet. The Power of Now. Men det hander allt for ofta att jag seglar bort med vagorna...

Jag har bland annat tankt pa om jag nagonsin kommer att kunna flytta tillbaka till Sverige. Jag vet faktiskt inte hur det skulle ga till.
Jag tror inte att jag skulle klara av morkret, aven om skillnaden inte ar brutal. Men det ar morkt nog har enligt mig. Dessutom tror jag att jag skulle bli frusterad. Jag forsoker att inte doma. Jag forsoker att vara oppensinnad. Men grejen ar, att jag behover ju egentligen inte oroa mig, det ar ju ingenting som sager att jag borde flytta hem en dag. Bara mitt egna samvete. For man far ju standigt hora av familj att det skulle vara underbart roligt om man flyttade hem. HEM HEM HEM. Jag ar ju hemma nu.
Nu ska jag sluta tanka pa onodigheter.

Jag, Ida och Angelika ska ha en svensk luciafest hemma hos oss. Ar det nagon som har nagot tips pa cocktails? Alkoholrika och alkoholfria?

3 comments:

Anonymous said...

tasteline.se

Använde mig av den för att hitta drinkrecept inför halloween förra året, och de har alokoholfria också. =)

SW said...

Tack så mycket Daniel

Anonymous said...

Du är så välkommen Sofia.