Tuesday 18 November 2008

YOU are hot stuff and DO NOT need to change.

Jag var på ett anonymt Alkismöte idag (därav är jag inte så anonym längre) och en skotte sa något som jag skrattade åt.
'A woman starts a relationship with a man, hoping to be able to change him - and he never change. A man starts a relationship with a woman, hoping that she will never change - and she does.'
Detta skojade han om när han pratade om hans mamma som var gift med hans pappa (döh?) en kronisk alkoholist, om varför hon hade gift sig med honom i först taget och dessutom stannat.

Hur som haver så tyckte jag att det var ganska kul, det där med att kvinnor alltid förändras, bara för att tillfredställa en man. SLUTA MED DET NU! NU NU NU! Om någon utav er har sådana tendenser (I've been there done that many times), sluta! Du är underbar och vacker och förtjänar någon som du inte ska behöva förändra dig för. Förändring är inte samma sak som att kompromissa.

Nu ska jag ägna en kväll att inte göra ett dugg. Det händer inte ofta och jag ska banne mig njuta!
- Sofia som älskar att leka shrink på bloggen

No comments: