Wednesday 26 November 2008

strax efter midnatt

Jag känner mig lite sömnig men vill inte sova. Det är otroligt behagligt att vara lite dåsig...mitt huvud är ganska tyst och jag känner mig fokuserad. Jag har inte energi till att tänka på en miljon saker på samma gång. Det är nu jag är effektiv och kreativ. Jag vet inte hur det är för någon annan än mig själv - men oftast så tänker jag alldeles för mycket på allting. Det är inte så obehagligt som det var förut, jag har ett mycket bättre perspektiv på världen och mig själv nu för tiden - men ibland kan det vara lite tröttsamt att alltid vara så himla medveten. Så denna dåsighet är rätt mysig...
Oh it's hard to describe.
Hur som helst, jag känner att jag är på rätt väg i livet. Jag har drömmar om vad jag vill göra, hur jag vill leva, och tro på att så länge jag lyckas ta mig framåt så kommer det att gå...framåt. :) Jag vill aldrig sluta lära. Jag vill aldrig sätta mig ner och säga 'det räcker nu'.
På något sätt känner jag att jag vill dela med mig. Jag är inte på något sätt annorlunda än någon annan, vi har alla varit med om både det enda och det andra. MEN, jag känner att vi går miste om så mycket kunskap när vi håller allt för oss själva. Jag tror att allt har en mening. Everything happens for a reason. Jag vill gå ut och lära ungdomar om självrespekt och självkänsla. Inte bara prata med dem och föreläsa - utan få dem 'into action'! För min egen del så vet jag att mycket av det jag gått genom har mycket att göra att jag hade ingen respekt för mig själv, överhuvudtaget. Jag insåg inte att jag hade något värde som människa överhuvudtaget, därför brydde jag mig inte sådär jättemycket om vad som hände med mig.
Jag vill göra någon slags skillnad. Jag känner ett ansvar att öppna munnen och tala om det - om någon lyssnar så kanske dem väljer en annorlunda väg än den jag valde.
Man vet inte förens man har provat, eller hur?

5 comments:

LinaTriathlet said...

jag var inne på sidan, såg riktigt kul ut och vilken utmaning. men såg också att det var ganska så dyrt, alldeles för dyrt för min studentplånbok!

jag är inte med i någon cykelklubb ännu. men jag ska testa mig mot eliten till våren, för och se vart jag står har jag fått i uppgift av en cykelklubb. och nu ska jag få ett träningsschema jag ska följa under vintern. jag är så förväntansfull över vad våren kan ge mig. lite nervöst och tävla mot eliter, men en bra start för och se hur långt man har kvar!!

finns det gott om cykelklubbar i london?

Judith said...

Tack vännen för ett mycket bra inlägg och du har så rätt. Vi behöver alla dela med oss mer och inte stänga in oss själva i en slags bubbla.
Låter som en helt underbart bra tanke att gå ut till ungdomar och berätta. Du har ju den åldern också som borde vara lättare för dom att identifiera sig till.

Det märks att du är på rätt väg! :-)

Många kramar

Anonymous said...

Hej Fia! Va kul att du oxå finns här i bloggvärlden, och va kul att du hittade till mitt lilla kryp in :) Allt bra annars o så?! Hoppas det! Låter härligt att du vet vart du vill i livet, inte alltid så lätt att veta! Håller tummarna för att du når dina mål :)

Många kramar från Tiina

Anonymous said...

Ganska vanligt som nynykter,att man vill frälsa världen!

Du behövs nu bara för dig själv,enough to say the least!

:)

SW said...

Lisa - det handlar inte om att frälsa världen, och det handlar faktiskt inte så mycket om alkoholism eller droger. Det jag vill göra är något helt annat, men det kommer inte ske förens om några år ändå. Jag pluggar till psykoterapeut och skulle jättegärna vilja kunna använda min utbildning samt personliga erfarenhet och starta upp något slags beteendecentrum för ungdomar. Det är en bara en ide´, det handlar inte om att frälsa världen på något sätt - bara att försöka göra en skillnad. Jag ser alldeles för mycket skit runt omkring mig för att inte vilja göra något.