Monday 24 November 2008

It's a cat's life



Mina katter gör inte så mycket annat än att sova. Astrid sover helst på min huvudkudde och Elsa har i kväll lagt beslag på vår nya 'sittkudde'. Segare katter får man leta efter, ibland går dem ut i trädgården i två minuter och sätter sig ner och stirrar - för att sedan gå och lägga sig igen. Ibland tycker jag synd om dem, min katt hemma i Kungsör var ute jättemycket..men vi har kattlucka här hemma, det är bara så att de är lata.
Idag har jag skrivit ut en massa artiklar till en uppsats som ska vara inne om några veckor. Nu ska jag försöka sortera lite i oredan här hemma, herre gud. Mitt liv är så kaotiskt, jag skulle behöva en PA. Eller kanske bara bli utbildad i hur man är organiserad. Grejen är, att jag skulle kunna lära mig - och klara av att hålla det i några dagar, tills allt skulle falla ihop igen. Tur att jag hittar i min röra i alla fall. Jag vet vad som finns i mina högar. :)

2 comments:

Judith said...

Ahhh, lika softa missar som mina fyra alltså. Tänk att vara så avslappnad och slö och däremellan fullt ös runt om i lägenheten.
Min tjejmaffia trängs på minsta tänkbara yta för att värma varandra. Värmedyrkare som dom är.

Kramis

SW said...

Judith, haha...ja Elsa kan ibland ligga och sova vid elementet!