Friday 21 November 2008

High class problems

Jag har precis bestallt postern nedan fran Victoria and Albert Museum Shop. Den ska ramas in, sattas upp pa vaggen och leda mig nar det kanns som allt kommer att ga at skogen och att livet ar alldeles for mycket. Vi har val alla sadana dagar, eller?


High class problems, i-landsproblem, kan ibland fa mig pa fall. Igar var jag hos tandlakaren, det var inte kul...jag blev tillsagd att sluta med socker. GOD OH GOD I AM SUCH A SUGARADDICT. Jag ska gora mitt basta, en dag i taget, I guess. Jag har jattedaliga tander och socker hjalper inte - dessutom kanns det lite snorvligt att jag ska behova sluta med det, ocksa. Jag antar att det blir sa nar man inte riktigt forstar sig pa ordet lagom? Om nagon som laser detta har lyckats sluta med socker sa skulle jag jattegarna fa nagot tips om hur man gor, och om det finns nagot sott som inte ar sa skadligt for tanderna, halsan etc?

3 comments:

Anonymous said...

en såndär skulle jag också behöva!

har inget bra tips på hur man kan sluta med socker. vet att läsk är big no no's om man vill ha bra tänder, fast jag är dålig och dricker läsk...

Anonymous said...

Cold turkey is the only way.

Har slutat med socker och små ätning. Jag älskar fortfarande godis bilar, kexchoklad, coca cola red bull med mera.

Enda sättet har att sluta helt man blir lite dålig de första dagarna för socker är otroligt beroende framkallande, efter 5-7 dagen så blir det bättre. Man måste stålsätta sig till att inte äta. Kan nu gå förbi en skål med bilar och Red Bull har jag inte druckigt sen 21 Mars.

Fyra tänder gick sönder i år så jag fick också en varning från tandläkarn.

Kraaam
Zaba

PS tack för doneringen ska verkligen donera till eran eftersom jag hatar meningslöst våld mot kvinnor.

SW said...

Zaba, tack så jättemycket. Jag ska göra mitt bästa, ta en dag i taget och se hur det går. Well done you föresten!