Friday 3 October 2008

Det dar med Svengelska

Dessutom maste jag ursakta mig annu en gang. Jag vet att jag anvander valdigt mycket svengelska, mina meningsbyggnader ar konstiga men jag kan forklara varfor. Nar jag skriver och pratar svenska sa oversatter jag ibland fran engelska, i mitt huvud, ofta omedvetet - och da blir det konstigt. Men jag jobbar pa det! Dessutom vet jag med mig att jag anvander manga engelska ord, och det gor jag nar jag inte orkar sitta har framfor datorn och leta fram svenska ord. Vissa ord ar bara inte lika latta att fa fram som andra.
Jag tror att ni andra Londonsvenskar forstar vad jag menar. :)

2 comments:

Iskall said...
This comment has been removed by the author.
Iskall said...

Jag forstar precis vad du menar, min svengelska skulle nog kunna fa vilken svenskalarare som helst att ta livet av sig :)