Monday 27 October 2008

My name is Sofia and I am obsessed with my new bike


Dagen började med frukost på Aveda o Holborn, organic (ekologisk) gröt med banan och honung, en hel HÖG med toast och kaffe...där satt jag och väntade på att cykelaffären skulle få ett kvitto faxat till dem som jag skulle skriva på. Tyvärr så krånglade det så jag kunde inte få cykeln på morgonen som planerat. Det var bara att ta sig iväg till British Library där jag skrev så gott jag kunde om att vara 'Sane in Insane Places' fram till kl 17.00 då jag gick tillbaka till Holborn och hämtade min röda skönhet.


Det är en helt annan upplevelse att cykla på en road bike jämfört med en hybrid. Och den är snabb! Och väger ingenting, man kan slänga den över axeln när man ska uppför trappor osv.
Efter att ha hämtat cykeln så susade jag iväg till Svenska kyrkan där jag provade på Friskis och Svettis, det var ok, jag är inte sådär superduktig på koordination men det gick mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Styrkan var enkel! :)
Dinner now! S x


No comments: