Friday 10 October 2008

Shrink



Jag hoppas att mina framtida klienter inte kommer att behova ligga ner nar dem ar hos mig. For vissa kanske det kanns avslappnat...jag skulle nog mest kanna mig underlagsen. Kanslig. Ni vet, det gar mot manniskans instinkt att forsvara sig. Reaktionstiden ar lite langsammare nar man ligger ner, och sa maste man upp pa benen for att kunna gora nagot mot eventuell fara. Och inte vill jag att mina klienter ska kanna sig underlagsna. Man kanner sig nog tillrackligt av lite allt mojligt nar man gar i terapi, speciellt i borjan.

Hur som haver, jag alskar min utbildning och det kanns som att jag har hamnat helt ratt, for en gang skull. Det ar tufft som bara den, inte minst kanslomassigt. But we better get used to it! Vara larare ar attans duktiga och inte minst sagt inspirerande.
Det ar fredagskvall och jag ska plugga, men jag klagar inte, jag kanner mig faktiskt jakligt motiverad. I morgon ska jag avnjuta brunch pa Acoustic , dessutom maste jag till British Library och fixa medlemskap ocksa. Pa kvallen blir det Vortex jazzclub for hela slanten. Jazz baby, jazz.

2 comments:

Anonymous said...

Ooh, är du psykologistudent? Coolt! Får ni själva gå i terapi då?

Miriam

SW said...

Yes jo det är väl det som är meningen att vi måste göra - men jag måste hitta en billig terapeut först. :)