Wednesday 22 October 2008

Road Rage

Min kompis T sa en gang (eller flera ganger) 'All busdrivers in London are c**ts!'.
Jag som forsoker att inte smutsa ner ord for det kvinnliga konsorganet (stod V-DAY) skulle kanske inte uttrycka mig pa samma satt, dessutom tycker jag inte om att generalisera. MEN, idag som sa manga andra dagar nar jag susade ner Southgate Road pa min underbara bastis (cykeln), sa fick jag en buss i ryggen som tutade pa mig. Jag blangde pa honom och han blangde tillbaka. Lyssna nu - cyklister har ratt att existera pa Londons gator! Och jag vill inte bli tvingad till att ligga och trycka mot trottoarkanten eller mot dem bilarna som star parkerade vid sidan av vagen,i fall att nagon skulle oppna en bildorr (och jag skulle fara over styret och bryta armbagen, igen!).
Men speciellt dessa bloody bussdrivers och taxichafforer, dem tror att dem ager gatorna. Herre Gud, det ar val jag som borde tuta och blanga - for om dem kor over mig, inte ar det dem som blir mos?
Arroganta, avgaspruttande miljoforstorare. Kom igen, let's reclaim the streets by bike!

1 comment:

Anonymous said...

HURRA FÖR ALLA CYKLISTER!!! jag beundrar er!