Wednesday 17 December 2008

Darfor behover jag en kock

1. Jag har ingen inspiration till att laga mat, darfor ater jag samma mat nastan varenda dag.

2. Jag borjar nu trottna pa Salmon fish cakes efter tva ar. Har ocksa trottnat pa sotpotatis, pasta, tesco finest pork and apple sausages, auberginlada och rokt lax.

3. Eftersom jag inte ater nagot av ovanstaende langre och inte har nagon inspiration, lust, motivation till att forsoka komma pa nagot annat att laga sa resulterar det i att jag inte ater sa mycket mer an grot (till frukost) och pepparkakor (kvallsmat) nar jag ar hemma.

4. Nej jag overlever inte pa pepparkakor. Jag har atit ute flera dagar i rad i stallet. Jag har inte rad att halla pa sahar hela tiden.

5. Darfor behover jag en kock. Garna nagon som gor det utan betalt eftersom jag ar student och inte har rad med sadana lyxfasoner. Hur kommer jag annars lyckas overleva? Och kom nu inte och pasta att jag faktiskt bara kan titta i en kokbok, ga till Tesco och sen laga mat.

4 comments:

Anonymous said...

haha, lustigt jag har EXAKT samma problem. Har inte alls lust att laga mat längre, och då är typ pepparkaksdeg, juice och annat mysko mycket lättare att ta och bara strunta i maten... Jag önskar mig en kock!

Anonymous said...

Faaan att vi inte bor närmare, jag gillar att laga mat men hatar att laga mat ensam och/eller endast åt mig själv.

Hmmm din word verification är underlig jag får alltid en massa rude words av den...lol

Anonymous said...

Haha, du kan fa flytta in med mig om du vill! Dock blir det lite trangt eftersom jag aven bor med pojkva, syster och katt, men om du ar med pa att diska sa lagar jag garna mat. Alskar att laga mat och ar ratt slipad pa det eftersom jag jobbat tillsammans med en foredetta kock pa Sheraton i GBG. Never mind, jag hor av mig om jag lyckats kasta ut syrran ;)

SW said...

Åh så många ljuvliga erbjudanden! :)
A mealplan is what I need! Ska nog börja internethandla igen, se till så att jag alltid har mat hemma och bara försöka äta tre mål om dagen. :)