Thursday 4 December 2008

Group therapy

Åh jag är helt slutkörd igen efter en dag på universitet. Vi gör väldigt mycket rollspel med gruppterapi, och det är jättekul men energikrävande. 10 timmar av intensivt psykoterapi-plugg med max 30 minuters lunchrast är inte att leka med. Speciellt inte när man kommer på sig själv att bara prata skola när vi får en kort stund att 'vila'...
När jag läste min BSc (fil kand) så gick vi på föreläsningar, och ibland kunde man faktiskt luta sig tillbaka och bara lyssna. Det var ganska lugnt på så sätt. Nu sitter vi i en ring hela tiden, läraren står oftast i mitten och lär ut och man måste verkligen delta till 100% hela tiden. En tjej började gråta idag under rollspelet, för att det är så jäkla mycket 'triggers' hela tiden.
Jag vet inte ens vad jag skriver. Borde nog radera det här.
I kväll är jag trött. Trött på att tänka på 'emotions, feelings...dadada...cognition, groups....CBT...challenge your clients...interventions.....'........och nu måste jag skriva lite på min uppsats.

No comments: