Saturday 6 December 2008

a wave of emotions


Jag kan inte riktigt koncentera mig på det jag borde göra. I stället tänker jag på allt det som en gång var. Jag saknar en väldigt god vän till mig som inte längre finns i mitt liv. Hon är fortfarande going strong med vin och kokain så vi har glidit ifrån varandra, I guess. Men jag saknar henne. Även om jag har otroligt bra vänner nu, bättre än var jag någonsin haft, så saknar jag att ha en sådan vän som jag hade i P. Samtidigt så vet jag inte om vår relation var så bra som jag vill minnas. Den var fantastisk när vi var fulla och höga, men kanske mest pga av att vi var....just det.
Våren och sommaren 2007 fanns vi verkligen där för varandra. Jag är förvirrad för jag vet inte riktigt vad det är jag saknar.
En natt och tidig morgon i Juni 2007 satt vi i hennes lägenhet som vanligt och 'festade', spelade samma låtar om och om igen...och speciellt Chasing Cars med Snow Patrol. Och nu varje gången jag hör den så tänker jag på min och Paulas vänskap, vi mådde så otroligt dåligt båda två och vi stöttade varandra. Vi bar varandra samtidigt som vi förstörde allt.
Det gör ont. Det gör ont att vi inte har det där längre, och att hon är kvar och inte jag.

No comments: