Wednesday 17 December 2008

Katt pa Benzo?

Idag stod det en man och spelade gitarr i sallskap av en katt i tomteklader utanfor GAP i Angel. Katten stod alldeles stilla, hade sele pa sig och nagonslags kattanspassad tomtedrakt. Killen hade en hatt framfor sig dar man kunde lagga pengar om man uppskattade det man sag (och horde).
Jag madde mest daligt av synen, STACKARS KATT...men sa undrar jag ocksa hur han fick katten att sta sa still, dessutom se sa lugn ut. Hade han gett katten valium eller nagon annan lugnande drog? Det var ju ganska uppenbart att killen hade ett ganska stort behov av pengar till sja, allt utom mat antar jag...
Ah jag blir sa arg. Stackars katt!

2 comments:

Anonymous said...

Uscha, jag haller med, stackars katt. Sant dar kanns bara fel och den var garanterat drogad.

Having said that, Jens satte pa Cisco en tomteluva har om dagen som det stod 'there is no santa' pa och han lag snall kvar med luvan pa huvudet och sag allmant nojd ut. Det blev manga foton sa jag maste lagga upp nagra!

Kram

SW said...

Det är väl helt ok att sätta på en luva på sin katt, bara man inte tvingar med den ut i centrala London för att försöka fixa pengar till heroin...:)