Monday 29 December 2008

I jakt på skivaffär

Jag och mamma åkte in till Eskilstuna idag för att leta efter Movits! skiva. På Åhlens fanns den inte så jag frågade kassörskan var de andra skivbutikerna i Eskilstuna ligger. 'Neeej det finns inga' fick jag till svar.
VA?
Bara för några år sedan fanns det minst tre stycken skivaffärer inne i Eskilstuna centrum. Nu har alla stängts igen. Den enda skivaffären som finns i Eskilstuna är den som ligger ute på Tuna Park, ett trist köpcentrum som öppnade för några år sedan.
Jag tycker detta är helt sjukt. NEJ jag laddar inte ner musik på piratebay, jag vet inte hur man gör, dessutom är jag en utav de få som tycker att det är fel att sno andras arbete...
Musiker ska ha rätt att få betalt för det de gör, det tycker jag i alla fall! Precis som vi betalar för litteratur och konst m.m .
Och skivan finns inte på itunes. Jag får väl beställa den så kan mamma och pappa skicka den till mig.

När man bor i en sådan stad som London så blir man vad med att kunna få allt när man vill, bara man betalar för det. Det mesta går att få tag på, 24/7 - och gärna med hemleverans också. ;) Det blir en smärre shock när man kommer hem till lilla Kungsör eller Eskilstuna, där allt stänger tidigt och utbudet är...mindre.

1 comment:

Anonymous said...

Bra att du inte laddar ner musik olagligt! Sjalv har jag samma policy, tycker det ar fel att folk inte ska fa betalt for det de gor. Och da struntar jag i om de tjanar hur manga miljoner som helst, for det ar principen som ar fel.

Hoppas du hittar din skiva, jag ska halla utkik!

Kram