Friday 4 September 2009

Crossing the river soon

Jag intensiv-packar. Fem strora lådor har det blivit. Nu har jag bara mina kläder och skor kvar. Well, nästan.
Över tio påsar med kläder har jag givit bort till charity. En påse med böcker har min kompis Sassa fått och en ska jag gå iväg med till vår lokala charity shop nu på morgonen. Cirka tio väskor, en som jag aldrig använt, går också till charity.

Det är bra att rensa. Mitt nya mål är att försöka att inte äga så mycket prylar. Jag blir verkligen äcklad när jag tänker på det konsumptionssamhälle jag lever i, och hur jag är en utav de konsumenter som köper bara för att köpa. Jag har cd-skivor som jag aldrig lyssnat på, klänningar som jag aldrig använt, överflöd av grejer som bara ligger.

Jag ser fram mot att levs ett enklare liv. I min nya lägenhet har jag tänkt att jag ska vara hemma oftare, sluta springa runt som en galning, och i stället försöka lära mig med att vara nöjd med att bara vara. Min espresso-maskin som jag heller aldrig har använt ska få följa med till södra London, så om ni kommer hem till mig på besök kan vi dricka gott kaffe. Det ni.

3 comments:

Karin said...

Jag har och ska (på söndag kommer jag äntligen till London!) precis också flytta, och i samband med det har jag även rensat ur mitt gamla flickrum. Jag har gjort det i omgångar tidigare, men nu har jag verkligen gått igenom ALLT. Och jag blir också verkligen äcklad, mådde fysiskt illa!, av alla jävla PRYLAR, och kläder, jag samlat på mig. Även fast det inte är extremt mycket, så är det så mycket onödiga grejer. Jag fick också en stark längtan efter att leva ett mycket "renare" liv, med mindre onödiga saker, och med mer kläder som jag bara verkligen vill ha.

Det är väldigt skönt, och nyttigt, att rensa då och då, och få såna här insikter!

Anonymous said...

jag forsoker ocksa gora mej av med saker, eller i alla fall att verkligen alska allting jag har. man ar som en hamster.
mina 1,5 forsta ar i London rymdes allt jag agde i en ryggsack. En javligt stor ryggsack visserligen, men anda.
fasen, nu far jag inte plats i ett hus! daligt!

lycka till med flytten.

Anonymous said...

Vill bara säga till dig ETT VARMT LYCKA TILL:)

Hjälper inte,att jag säger det.

Men HERREGUD vad du gjort mycket i ditt liv.
Är verkligen imponerad.

Hur du lyckats med dina tuffa studier och arbete samt jobba med något så tufft,som ett beroende.

Är ju helt otroligt.

Sluta slå på dig själv,sänk ribban.
Du duger som du är.preicis som vi alla gör.

Alla har vi våra tillkortakommanden,heter det så?

Hoppas du kan ta till dig något av detta jag skrivit till dig.

Du ärliga,fina tjej,som dina kompisar kan skatta sig
lyckliga,att ha som vän.

För att inte tala om vilken inspiration du är för dina läsare.

Här inne får man hopp.

Kram