Thursday 24 September 2009

Man kan inte alltid gå på helfart

Jag stannade hemma från Priory idag, mina veckor är som ni vet väldigt hektiska och jag har på sista tiden kännt mig så oerhört stressad. Igår när jag kom hem vid midnatt så bröt jag nästan ihop och jag har nu tagit ett medvetet beslut att försöka ta det lite lugnare. I morse när jag hade dushat och fönat håret, tagit på mig kläder så tittade jag på klockan och började min vanliga uträkningar av hur många sekunder jag hade på mig att packa väskan, hur snabbt jag skulle behöva cykla till jobbet och om jag kanske borde skippa frukosten för att hinna bättre.
Och jag satt där, och kände, att jag orkar inte. Jag orkar inte stressa. Därför bestämde jag mig för att stanna hemma. Det passade ganska lägligt också eftersom min bror hade sin operation denna förmiddag, så om jag hade åkt till jobbet skulle jag säkert bara suttit där utan att kunna koncentrera mig på något annat än att få nyheter från Salgrenska.

Jag vet inte riktigt hur det ska gå ihop, det här med att ta det lugnare. Med tanke på att jag börjar på mitt nya jobb på måndag och dessutom har skolan nu också kommit igång igen, som är ännu hårdare än förra året. Det här året har de trappat ner på vår lunch rast från 45 minuter till 15 minuter.

Jag tror det viktigaste är att jag lever en dag i taget, och andas, och tar hand om mig själv. Annars funkar det inte!

No comments: