Monday 28 September 2009

Friends and cake!


Igår hade jag ett litet afternoon tea and cake party, egentligen skulle det vara ett house warming men eftersom vädret var så fint och mitt vardagsrum knappast rymmer alla de 18 gäster så hade vi en cake-picnick i parken i stället. Det var verkligen jättemysigt, jag och Emma Jane hade bakat cup cakes och kladdkaka, gjort små smörgåsar och gulliga Stina bjöd på goda chokladmuffins. Vi hade dessutom scones med clotted cream och jam...
Jag åt tills jag blev illamående, hade det jättekul med alla mina vänner och njöt av att kunna sitta utomhus i kjol och linne i solskenet, slutet på september. Det är verkligen inte illa.

Men det som jag uppskattar mest ut av allt är att jag har så otroligt fina vänner som kommer från andra sidan London för att umgås, det betyder något alldeles otroligt mycket, ni skulle bara veta hur glada ni gör mig. Jag brukade alltid gå runt i parker förut och se folk sitta och umgås med en drös kompisar, och jag kände mig alltid avundsjuk eftersom jag förr i tiden var rätt så isolerad och ensam. Nu är det inte så längre, människor verkar vilja umgås med mig och jag vill umgås med dem, helt fantastiskt!

Happy happy Sofia!

2 comments:

Matilda said...

Ja, du verkade så glad i lördags! :) Jag vet precis den där känslan om att gå i parker och se alla andra hänga där med sina vänner. Tro mig.

Anna said...

Vad mysigt ni verkade ha det! :) Vi får ses här i krokarna någon dag när det lättar upp sig på jobbet. kram!