Wednesday 30 September 2009

the simple life

Jag är sjuk! Inte livshotande...men en väldigt täppt näsa, ont huvud och en frusen kropp har jag allt. Så jag var snäll mot mig själv idag och gick hem tidigare från universitetet, klockan 18. Skippade sista lektionen, men jag tyckte att jag hade nyst färdigt på mina klasskamrater för idag. Dessutom börjar jag klockan 7 i morgon bitti och vill absolut inte vara alltför sjuk på jobbet, det är ju trots allt min första vecka.

Jag har varit dålig på att blogga på sista tiden. Men jag gör inte så mycket, jag njuter mest. Jag trivs verkligen i mitt nya hem. Här dricker jag ganska mycket tea, har köpt en ny tea-pot. Det är trevligt här, det är enkelt.

Idag har jag även rostat bröd i ugnen under grillen. Det tyckte jag var häftigt, vem behöver en ful brödrost liksom när man kan göra det the old fashion way?

Föresten, hur stavar man tea på svenska? Te? The? Ser ju helt otroligt konstigt ut.

1 comment:

barajagjohanna said...

Te stavas te på svenska. :)