Tuesday 15 September 2009

inget internet happiness

Jag har inget internet hemma, det har inte blivit installerat annu. Och vet ni vad, det ar sa forbaskat skont. Jag far sa mycket gjort.
Ofta nar jag kommer hem fran jobbet sa hamnar jag med laptopen framfor mig och sa helt plotsligt nar man kollar pa klockan sa ar det dags att ga och lagga sig. Jag far verkligen ingenting gjort. Och sjalvklart ar jag en sadan manniska som far daligt samvete nar jag 'slosar tid' genom att stirra pa en skarm.
Darfor ar det riktigt trevligt att inte ha nagot internet att forlora sig sjalv i. Jag far massor av saker gjort.

I morgon kommer Virgin och installerar bredband...jag funderar pa att satta en regel for mig sjalv, inget internet pa morgonen till exempel. Hur gor man for att kontrollera sitt internetanvandande om man ar en sadan som jag som inte riktigt hanterar det dar med moderation? Lagom, liksom?

4 comments:

Linnea Fridh said...

Ibland behöver man verkligen lite regler när det kommer till Internetanvändandet!

Jag har varit utan jobb i snart 6 veckor och jag har aldrig suttit så mycket på datorn för jag har i princip inget annat att göra. Jag kan sitta och göra allt från att läsa researtiklar och blogga till googla allt och inget bara för att jag ska hitta på något nytt att göra! Livsfarligt!

Nu ska jag iaf börja jobba igen så kommer inte ha lika mycket tid, som tur är! (:

Zaba said...

Jupp slösar också för mycket tid på internet. Men om jag gör produktiva saker eller pratar med sötnos i Sverige så är det ok.

Men håller på att bli bättre på att göra annat, som i helgen inget internet och inte ens mobil när vi campa...så skönt.

Ces said...

Det ar lugnt for virgin kommer reglera din internet anvandning och gor det aldelles gratis! En vacker dag sa kommer du hem och har inget internet i 2 dagar och sedan nar det val kommit tillbaka sa har du det i en halv timma och sedan forsvinner det i 2 timmar. Efter 3 dagar har du fatt nog och kastar modemet i vaggen.

kram fran Virgin hataren! ;)

Jens said...

En annan liten sak om Virgin;
http://www.youtube.com/watch?v=ph8HmOJWWfY