Monday 14 September 2009

The new hood

Innan jag flyttade ner till sodra London sa var jag lite orolig. Visst, lagenheten ar superduperfin, men vad kommer jag att tycka om omradet? Det ar ju anda som att flytta till en annan stad nar man efter sex ar i norra London flyttar soder om Themsen! Men vet ni vad, jag trivs an sa lange superbra. I lordags morse fick jag ett textmeddelande fran min nya granne Caroline (som bor tvars over gatan!) som undrade om jag vill ta en kaffe med henne. Och visst ville jag det! Jag blev superglad, jag har nog knappt halsat pa mina grannar dar jag bott forut. Caroline tog mig till Peckham Rye Park dar vi fikade pa ett jattemysigt cafe. Alla ni som tror att sydostra London ar sunkigt bor er ta en tripp till just Peckham Rye eller East Dulwich, det ar verkligen JATTEFINT.

Jag gick sjalv senare pa en promenad till East Dulwich, och dar finns just sadana saker som jag alskar, sma cafeer, en marknad, pubar, butiker etc etc. Jag stormtrivs verkligen och forstar inte hur jag kunnat haft en sadan tur att hittat en sadan mysig lagenhet pa ett otroligt trevligt stalle.

Foresten sa har jag aven lyckats med att hitta en flatmate, hon heter Lisa och kommer fran Goteborg, jattego tjej. Det tog inte lang tid, hon var den forsta som kom och sag den och sa 'WOW' sa fort hon kommit upp for trappan. Jag glommer bort hur sunkiga manga laganheter ar har i London sa det ar klart folk blir glada nar dem hittar nagot som ar riktigt fint.

Katterna flyttade in i lagenheten igar och det har gatt bra, forst lag de under soffan ett tag men efter ett par timmar kom de fram och borjade nosa omkring.

Nu ar det bara fem dagar kvar pa jobbet sedan far jag borja pa Ingleside. Mycket spannande saker pa G!

4 comments:

Linn said...

Vad spännande med flytt, Sofia! Roligt att du trivs och att det känns både fint och bra, trots att du lämnar ditt gamla hem på andra sidan den stora floden. Av bilderna att döma ser det ut som att du verkligen har hittat en topplägenhet, som du skriver, i London! Congrats! All my best to you, your flatmate and your cats. :)

Ces said...

Va kul Sofia! Jag ar sa glad for din skull! kram

Ems said...

Men gud! Det later juh nastan for bra for att va sant med grannen. Jag tror aldrig jag har haft nagon speciell kontakt med grannarna i huset, och speciellt inte over gatan! Sa mysigt!

Sa skont att du hittat en flatmate antligen, och vad bra att det var nagon som verkade bra. Jag sager om Linn, av bilderna att domma sa skulle nog fa tackat nej. Det ser jattefint ut :)


Kram
xxx

Zaba said...

Grattis vad kul med fin lägenhet och bra grannar. Jag kommer bra överens med flera av mina grannar, så pass att de tar hand om min post om jag är på semester och att vi lånar saker av varandra.