Monday 28 September 2009

mitt nya jobb

Idag gjorde jag första dagen på Ingleside. Har spenderat mestadels av dagen med att läsa en massa information om tjejerna som bor på hemmet där jag jobbar.
Våldtäkter, missbruk, föräldrar som tagit livet av sig framför ögonen på dem, föräldrarlösa barn som blivit misshandlade av släktingar. Tjejer som vuxit upp under förhållanden där våld, sexuell utnyttjning och misshandel hör till vardagen.

Personalen är supertrevlig, jag är lite förvirrad men känner mig otroligt välkommnad. Visade sig att jag har en svensk kollega. Shit, vi finns överallt i London, man lyckas aldrig komma undan svenskarna.

Nu sitter jag hemma och undrar hur jag ska hinna med skola och ett nytt spännande men otroligt krävande jobb på en och samma gång.
I morgon jobbar jag dubbelskift, 07.00-22.00.
Yes, personalbrist och jag har redan sagt 'Ja!' en gång för mycket.

1 comment:

Marliina said...

Later som ett valdigt spannande jobb! Vad ska du gora dar? Vanligt jobb eller volontar?

Lycka till! :)